SKUAD GHOSTBUSTERS: Majalah Maya . Aktiviti . Foto/Video . Memulihkan Gangguan Makhluk Halus . Selamat Datang . Kepada Semua Pengunjung . Editor: Azmi Mohd. Salleh . Layari: http://abjad-kelantan.blogspot.com

Khamis, 11 April 2013

Tempur Langsuir: Kg.Kor (Kota Bharu)


BERTEMPUR DENGAN LANGSUIR

KOTA BHARU, KELANTAN:  PADA 11.4.2013 (malam), kami dari Skuad Ghostbusters yang terdiri daripada Aziz Haji Daud (Abang Aziz), Azmi Mohd. Salleh serta Anis Sabirin bin Azmi sekali lagi ke rumah mangsa di Kampung Kor dekat sini, susulan daripada program dan khidmat pertama unit kami pada 6.4.2013 yang lalu.

Dalam aktiviti dan khidmat pertama unit kami pada 6.4.2013 itu, unit kami telah dapat memerangkap seekor "hantu raya" menggunakan bahan-bahan seperti sebiji buah kelapa segar, sebiji telur ayam kampung dan sedikit tanah tapak rumah. Melalui kaedah Warisan Pusaka Tok Kenali menggunakan bahan-bahan tersebut telah mempengaruhi hantu raya itu untuk masuk ke dalam buah kelapa itu untuk tujuan memakan "isinya" iaitu telur tersebut sehingga makhluk halus itu terperangkap dan tidak lagi dapat keluar.

Pada 11.4.2013, unit kami bertolak ke kampung tersebut buat kali kedua jam 10.30 malam dan kami tiba di sana jam 10.45 malam. Sekali lagi melakukan kaedah wirid Warisan Pusaka Tok Kenali kerana dari pengamatan kami, makhluk halus yang dinamakan "langsuir" sedang memerhatikan kami dan kami tidak nampak kelibat "pocong" sebagaimana minggu lalu. Pada malam ini, kami hanya berperang dengan langsuir sahaja.

Selepas kaedah wirid sheikh dan jabat dalam rumah keluarga mangsa, kami kemudiannya turun ke laman dan terus ke tempat persembunyian dan penempatan langsuir terbabit yang letaknya di belakang rumah keluarga tersebut. Seorang anggota Skuad Ghostbusters kami, Anis Sabirin bin Azmi kemudiannya melempar garam kasar yang dicampurkan dengan arang dan paku karat ke arah langsuir itu sebaik kami bergegas dan tiba di kawasan tersebut. Langsuir itu kemudiannya melompat ke bahagian paling belakang rumah terbabit lalu berlanggar dengan reban arnab terbabit. Kami kemudiannya mengepung makhluk itu, sehinggakan makhluk halus terbabit terbang pula ke sisi rumah tersebut.

Menurut Anis Sabirin, ketika beliau tiba ke tempat itu (sisi rumah terbabit), dilihatnya langsuir terbabit sedang bergayut di sebatang pelepah daun pisang yang tumbuh subur di sisi rumah berkenaan. Berikutan itu, beliau terus menabur garam tersebut betul-betul ke arah langsuir yang sedang bergayut itu. Mungkin garam yang berterabur ke arah makhluk halus itu, langsuir tersebut kemudiannya terbang pula ke hadapan rumah mangsa untuk bertenggek di sebatang pokok kelapa yang agak rendah di mana kawasan berkenaan adalah laluan ke beberapa rumah jiran mangsa. Beberapa ketika kemudiannya, langsuir tersebut terbang dan menjunam ke arah sebuah busut anai-anai yang terletak di seberang parit rumah mangsa dan ini memudahkan Anis Sabirin melempar garam ke arah itu sehingga makhluk terbabit berlalu pergi.

Kami menunggu beberapa ketika untuk menyaksikan makhluk degil itu datang kembali atau sebaliknya. Namun, makhluk tersebut dilihat sedang terbang ke arah sebuah sekolah di kampung itu.

Di kawasan inilah langsuir itu bertenggek dan menjadikannya sebagai penempatan.


Anis Sabirin mula melempar garam ketika langsuir itu mula bergerak dari tempatnya bertenggek.

Mungkin kerana terlalu sakit, langsuir itu terbang lalu berlanggar dengan reban arnab ini.

Langsuir itu kemudiannya terbang dan bertenggek di pelepah pisang ini buat beberapa ketika.

Dari arah sisi rumah mangsa, langsuir itu terbang pula ke sebatang pokok kelapa di hadapan rumah mangsa.

Langsuir itu kemudian menjunam ke arah sebuah busut anai-anai yang terletak berhampiran sebuah parit di hadapan rumah mangsa.

Foto ini dirakam di rumah keluarga terbabit di Kampung Kor, Kota Bharu, Kelantan pada 11.4.2013.

Teks dan Foto:
AZMI MOHD. SALLEH 

1 ulasan:

  1. Assalamualaikum. saya mencari rawatan di sekitar Pasir Mas.sebelum ini saya ada terambil rokok dan makanan pemberian jiran, selepas itu saya terasa sakit dan banyak gangguan berlaku dibahagian dada,perut dan muka.
    Ini email saya : tubuhsatu@gmail.com
    Semoga Allah membalas kebaikkan tuan dengan kebaikkan yang banyak.

    BalasPadam