SKUAD GHOSTBUSTERS: Majalah Maya . Aktiviti . Foto/Video . Memulihkan Gangguan Makhluk Halus . Selamat Datang . Kepada Semua Pengunjung . Editor: Azmi Mohd. Salleh . Layari: http://abjad-kelantan.blogspot.com

Khamis, 7 November 2013

Toyol: Kg.Pauh Panji (Kota Bharu)



TOYOL: WANG TUNAI LESAP

KOTA BHARU, KELANTAN: PADA 7.11.2013, dua anggota Skuad Ghostbusters kami yang terdiri daripada Aziz Haji Daud (Abang Aziz) dan Azmi Mohd. Salleh telah ke rumah mangsa yang terletak di Kampung Pauh Panji dekat sini. Kami bertolak jam 9.30 malam ke rumah berkenaan dan kami dimaklumkan tentang hal ini oleh mangsa yang mendapati wang miliknya itu sentiasa lesap akibat perbuatan makhluk halus terbabit dikenali "toyol". Pada mulanya, mangsa tidak ingin mempercayai hakikat sedemikian, walaupun pembantu rumahnya pernah melihat makhluk berkenaan yang dilaporkan berwarna "hijau".

Setelah merasai pengalaman wang tunai milik kedua-dua pasangan berkenaan turut lesap beberapa kali, beliau mulai mempercayai bahawa wang yang disimpan dengan baik dan sempurna tidak mungkin akan hilang jika tiada makhluk lain yang mencurinya secara "ghaib". Andaian berkenaan diperkuatkan lagi apabila pembantu rumahnya sendiri yang melihat makhluk tersebut secara lebih dekat dan jelas.

Setibanya unit kami ke rumah mangsa, seorang unit kami melakukan kaedah Warisan Pusaka Tok Kenali iaitu wirid dan jabat. Manakala Penulis sendiri berusaha untuk mengesan kehadiran toyol terbabit. Akhirnya unit kami mendapati, memang seekor toyol masih ada dalam kawasan rumah di mana ketika itu sedang berada berhampiran pintu pagar rumah yang terbuka yang juga berdekatan dengan pokok mangga rimbun dan rendang. Aura dan gelombang makhluk yang menjadikan kawasan itu sebagai tempatnya bertenggek memang agak kuat. Makhluk itu boleh bertukar warna dari warna kuning langsat, kelabu dan berubah menjadi hijau dalam keadaan tubuh dan wajah yang kusam. Namun, kelihatannya agak sebahagian anggota sahaja iaitu dari kepala dan dadanya sahaja, manakala anggota lain tidak kelihatan.

Selepas kaedah wirid dan jabat itu, salah seorang unit kami menggunakan kaedah kedua iaitu kaedah melempar/menabur garam yang telah diisi dengan wirid, jabat dan doa di tempat-tempat yang menjadi laluan makhluk halus terbabit. Makhluk itu kemudiannya berlari keluar ke arah rumpun pisang yang berada di luar rumah terbabit. Selang beberapa ketika kemudian, kami dapati makhluk itu masuk semula, sehinggalah akhirnya, kami dapat merakam kemunculan makhluk tersebut di atas sebatang pokok manggis. Mungkin makhluk berkenaan telah terkepung atau terkena percikan garam itu sehingga tidak berkesempatan untuk berlari ke arah lain, hanya yang nampak ialah pokok manggis itu untuk menyelamatkan diri.

Setelah kaedah berkenaan selesai dengan sempurna, unit kami berangkat pulang jam 11.45 malam.

Anggota kami dapat mengesan, toyol itu berada dan menghuni di kawasan pagar dan pokok mangga yang rimbun dan rendang ini dengan keadaan tubuh dan wajah yang kusam.

Anggota kami membuat lontaran garam ka kawasan laluan makhluk berkepala botak itu.

Toyol itu berlari ke arah pokok pisang di luar rumah.

Anggota kami kemudian melontar garam beberapa kali ke arah laluan dalam rumah ini.

Kelihatan objek makhluk halus (dalam bulatan merah) yang melarikan diri ke atas sebatang pokok manggis. Foto dirakam menggunakan "lampu kamera" pada jam 10.55 malam.

Makluman:
Lima keping foto di sini menggunakan "infra-merah", kecuali foto akhir menggunakan "lampu kamera".

Tulisan dan Foto:
AZMI MOHD. SALLEH

1 ulasan:

  1. Assalamualaikum. saya mencari rawatan di sekitar Pasir Mas.sebelum ini saya ada terambil rokok dan makanan pemberian jiran, selepas itu saya terasa sakit dan banyak gangguan berlaku dibahagian dada,perut dan muka.
    Ini email saya : tubuhsatu@gmail.com
    Semoga Allah membalas kebaikkan tuan dengan kebaikkan yang banyak.

    BalasPadam