SKUAD GHOSTBUSTERS: Majalah Maya . Aktiviti . Foto/Video . Memulihkan Gangguan Makhluk Halus . Selamat Datang . Kepada Semua Pengunjung . Editor: Azmi Mohd. Salleh . Layari: http://abjad-kelantan.blogspot.com

Jumaat, 4 Januari 2013

Rumah Misteri: Berek 12 (Kota Bharu)

MISTERI RUMAH PUSAKA

KOTA BHARU, KELANTAN:  PADA 2.10.2012 (malam hingga pagi), setelah menerima panggilan telefon kami dari Unit Ghostbusters yang terdiri daripada Aziz Haji Daud (Abang Aziz), Azmi Mohd. Salleh dan Hafaizal Mat Ali bergegas ke rumah mangsa yang terletak di Berek 12, Jalan Abdul Kadir Adabi, Kota Bharu, Kelantan. Namun, kami memulakan operasi pada pagi 3.10.2012.

Ketika unit kami tiba di rumah mangsa pada pagi berkenaan, dari dalam kenderaan kami lagi, ketiga-tiga anggota Unit Ghostbusters kami sudah mula terasa bahang panas yang amat sangat. Tetapi kami tidak terus parkir kenderaan di rumah mangsa, sebaliknya kami sengaja berpusing-pusing di kawasan sekitar di kampung itu supaya unit kami tidak terlalu memberikan tekanan terhadap makhluk itu dan dalam usaha untuk mengelirukan makhluk halus yang menghuni rumah mangsa.

Selepas beberapa minit, kami mula parkir kenderaan secara mengejut di sebelah kiri rumah mangsa dan ketika Unit Ghostbusters kami keluar dari kenderaan, bahang panas dari arah rumah berkenaan semakin terasa dan dalam masa yang sama kami bertiga terdengar bunyi seperti sesuatu benda berat sedang melarikan diri dari arah bumbung rumah mangsa berulang kali. Bahang panas semakin mencengkam tubuh ketiga-tiga anggota kami dan tatkala kami memberikan salam untuk masuk ke rumah mangsa, bahang panas semakin membara.

Menurut ketua keluagra berkenaan yang dikenali sebagai Nik Zamri berkata, bunyi makhluk sedang berlari di atas bumbung rumahnya memang perkara biasa, sebaliknya hal yang luar biasanya ialah makhluk terbabit seperti "pocong" sering menjelmakan dirinya di dalam rumahnya seperti muncul pada cermin muka yang terletak di ruang tamu, dalam bilik anaknya yang bongsu dan anak sulungnya. Sesuatu yang menakutkan terutamanya terhadap isterinya ialah, makhluk terbabit pernah bersuara agak kasar dan pernah mengherdik isterinya beberapa kali.

Mengetahui cerita yang disampaikan oleh mangsa, Unit Ghostbusters kami hadir pada pagi itu (3.10.2012) mula melakukan kaedah Warsan Pusaka Tok Kenali dan Abjad Kelantan dalam usaha untuk mengekang gangguan tersebut. Selepas melakukan kaedah berkenaan, kaedah kami seterusnya ialah melempar/menabur garam sebagai satu syarat untuk memberitahu kepada makhluk berkenaan supaya tidak lagi mengganggu keluarga mangsa walau dalam keadaan dan apa cara sekalipun. Selepas itu pula, kami membuat pagar dengan kaedah yang agak sempurna supaya rumah berkenaan bebas dari gangguan makhluk ghaib lain yang ingin cuba "tumpang sekaki" dan cuba mengeruhkan keadaan dengan membantu makhluk halus yang sedia ada. Kami mula beredar dan bertolak pulang dari rumah mangsa jam 3.00 pagi sebagai menandakan majlis telah selesai.

Unit Ghostbusters kami kemudiannya dimaklumkan oleh keluarga mangsa bahawa masalahnya telah selesai dan tiada lagi gangguan makhluk yang dikatakan telah menghuni rumah pusaka tersebut. Rencana penuh ini boleh juga dibaca dalam RELATIF berjodol "Misteri Rumah Pusaka" di alamat: http://azmipasak.blogspot.com.
 

Suasana malam di rumah mangsa. Kawasan panas sebagai menandakan kehadiran makhluk halus di situ.



Anggota Unit Ghostbusters kami mula terdengar bunyi sesuatu sedang berlari di atas bumbung rumah mangsa ini.

"Orb" (bulatan seperti bulan) sebagai memandakan kewujudan makhluk halus di kawasan itu.

 
 Lembaga makhluk halus (bulatan merah) yang sempat dirakam pada pukul 12.04 malam.

Aura berbentuk lembaga makhluk halus (anak panah) dirakam pada pukul 12.42 tengah malam.


 
Kaedah wirid dan jabat untuk melihat makhluk halus.

 
Inilah "pocong" yang muncul di sebuah cermin muka di ruang tamu rumah mangsa.



 

 
Kaedah melempar/menabur garam ke arah tempat jelmaan makhluk halus.

 


Kaedah membuat pagar untuk mengekang gangguan makhluk jin tersebut.

Foto ini dirakam di Berek 12, Jalan Abdul Kadir Adabi, Kota Bharu, Kelantan pada 3.10.2012. 

Teks dan Foto:
AZMI MOHD. SALLEH 

1 ulasan:

  1. Assalamualaikum. saya mencari rawatan di sekitar Pasir Mas.sebelum ini saya ada terambil rokok dan makanan pemberian jiran, selepas itu saya terasa sakit dan banyak gangguan berlaku dibahagian dada,perut dan muka.
    Ini email saya : tubuhsatu@gmail.com
    Semoga Allah membalas kebaikkan tuan dengan kebaikkan yang banyak.

    BalasPadam