SKUAD GHOSTBUSTERS: Majalah Maya . Aktiviti . Foto/Video . Memulihkan Gangguan Makhluk Halus . Selamat Datang . Kepada Semua Pengunjung . Editor: Azmi Mohd. Salleh . Layari: http://abjad-kelantan.blogspot.com

Rabu, 2 Januari 2013

Santau: Kg.Belukar (Machang)

SANTAU

MACHANG, KELANTAN:  DARI Kampung Gong Nangka, Jerteh, Terengganu, pada pagi 21.10.2010 Unit Ghostbusters kami yang terdiri daripada Aziz Haji Daud (Abang Aziz), Azmi Mohd. Salleh dan Hafaizal Mat Ali bergegas pula ke Kampung Belukar, Machang, Kelantan untuk menyelesaikan satu masalah pemilik restoran di tempat berkenaan yang dikatakan disantau pihak yang tidak begitu senang dengan perniagaan mangsa. Ketika unit kami sedang berbual dengan pemilik restoran berkenaan, kami sempat merakam foto makhluk halus yang menjelma berhampiran dengan unit kami. Selepas itu, kami melakukan kaedah Warisan Pusaka Tok Kenali dengan cara melempar/menabur garam, paku dan garam dijalankan untuk tujuan menghalau halus tersebut.

Pemilik restoran (kanan).

Makhlus halus (anak panah) yang dapat dirakam.

Unit kami meninjau di bahagian dapur restoran.


Kaedah lempar/tabur garam, paku dan arang oleh salah seorang anggota unit kami.

Foto ini dirakam di Kampung Belukar, Machang, Kelantan pada 21.10.2010.

Teks dan Foto:
AZMI MOHD. SALLEH

1 ulasan:

  1. Assalamualaikum. saya mencari rawatan di sekitar Pasir Mas.sebelum ini saya ada terambil rokok dan makanan pemberian jiran, selepas itu saya terasa sakit dan banyak gangguan berlaku dibahagian dada,perut dan muka.
    Ini email saya : tubuhsatu@gmail.com
    Semoga Allah membalas kebaikkan tuan dengan kebaikkan yang banyak.

    BalasPadam