SKUAD GHOSTBUSTERS: Majalah Maya . Aktiviti . Foto/Video . Memulihkan Gangguan Makhluk Halus . Selamat Datang . Kepada Semua Pengunjung . Editor: Azmi Mohd. Salleh . Layari: http://abjad-kelantan.blogspot.com

Isnin, 14 Januari 2013

Mangsa Saka: Kuala Besar (Kota Bharu)

GANGGUAN KERANA SAKA

KOTA BHARU, KELANTAN:  PADA 14.1.2013, anggota Unit Ghostbusters kami yang terdiri daripada Aziz Haji Daud (Abang Aziz), Azmi Mohd. Salleh dan Anis Sabirin bin Azmi tiba di rumah mangsa pada pukul 10.30 malam. Kami ke rumah mangsa di Lorong Masjid Kedai Buloh di Kuala Besar dekat sini untuk menyambung program semenjak kunjungan awal unit kami pada 12.1.2013 untuk melihat dengan lebih dekat persekitaran rumah terbabit di samping menyelesaikan masalah gangguan terhadap penghuninya yang terdiri daripada bayi di rumah terbabit. Di antara bahan-bahan yang disediakan untuk majlis berkenaan seperti garam kasar, beras pulut hitam dan sedikit benang. Segenggam garam berkenaan digunakan untuk mandian bayi untuk mengelakkan gangguan terhadap bayi, baki garam kasar itu pula digunakan untuk melempar/menabur garam dan beras pulut hitam itu pula perlu ditanam di empat penjuru tiang (laman rumah) berkenaan ke belakang rumah.

Setelah kami tiba di rumah mangsa pada 14.1.2013 itu, salah seorang unit kami, Anis Sabirin bin Azmi memaklumkan, makhluk yang menghuni kawasan rumah mangsa telah menyeringai wajah ke arahnya dengan pandangan yang agak bengis seolah-olah geram dengan tindak-tanduk kami pada masa itu. Selepas itu, kami memulakan program berkenaan dengan melakukan kaedah Warisan Pusaka Tok Kenali seperti melakukan wirid, tasbih, wasilah dan rabithah sebagaimana kaedah terbaik, makhluk tersebut menerjah rumah mangsa ketika itu dan kami terasa bahangnya. Makhluk itu yang berambut panjang, sekali lihat seperti lelaki dan kadang-kadang berwajah wanita telah memasuki rumah mangsa ketika kami sedang melakukan wirid dan tasbih ketika itu.

Selang beberapa lama kemudiannya, makhluk itu tiba-tiba didapati melarikan diri dari rumah berkenaan dan ketika kaedah terakhir kami iaitu untuk melempar/menaburkan garam kasar yang telah digaulkan dengan beras pulut hitam dan benang itu, kami tidak lagi terlihat kelibat makhluk terbabit yang melarikan diri ke arah sebelah kanan rumah mangsa.

Unit Ghostbusters kami beredar dari rumah tersebut dan bertolak pulang jam 11.45 malam.

Seorang anggota unit kami, Aziz Haji Daud sedang mencampurkan bahan-bahan seperti garam kasar, beras pulut hitam dan benang ke dalam sebuah bekas.



Dua anggota kami sedang melakukan kaedah wirid dan tasbih.

Di sinilah makhluk ghaib itu sedang memerhatikan ke arah unit kami sedang wirid dan tasbih.

Makhluk itu kemudiannya turun dan mundar-mandir di tangga ini.




Seorang unit kami, Aziz Haji Daud sedang melempar/menabur garam yang dicampurkan dengan beras pulut hitam dan sedikit benang.

 Kelihatan gerombolan "orb" memenuhi laman rumah mangsa.

Foto ini dirakam di Lorong Masjid Kedai Buloh, Kuala Besar, Jalan Pantai Mek Mah, Kota Bharu, Kelantan pada 14.1.2013.

Teks:
AZMI MOHD. SALLEH
Jurufoto:
ANIS SABIRIN BIN AZMI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan